Leveringsvoorwaarden

Verkooppunten

VeeService IDAC is gevestigd in Drunen en heeft een magazijn van 3000 m², waar vrijwel alle producten direct uit voorraad leverbaar zijn. Deze producten zijn uitsluitend verkrijgbaar via vakhandel, agrarische winkels, dierenartsen, ruitersportzaken, landbouwmechanisatie bedrijven e.d. in geheel Benelux. Alle in deze publicatie vermelde artikelen zijn verkrijgbaar bij de vakhandel bij u in de buurt. Deze kunnen vaak een beter (plaatselijk) advies geven, omdat zij de problemen in de omgeving kennen. De vakhandelaren hebben niet altijd alles op voorraad, dus bestel tijdig. Een deel van deze vakhandelaren bezorgt zelfs aan huis.

Bel 0416-379955 voor de vakhandelaar in uw regio. Voor de verkoop van diergeneesmiddelen dient de vakhandel in het bezit te zijn van een A of AR vergunning.

Receptplicht

Per 1 juli 2008 geldt er een recept plicht voor URA producten. Hieronder vallen o.a. ontwormingsmiddelen (anthelmintica), middelen tegen parasieten (antiparasitica), middelen tegen schimmels (antimycotica), kalmeringsmiddelen (sedativa), niet-steroïde pijn-, koorts-, en ontstekingsremmers.

Bij de productinformatie wordt vermeld als dit van toepassing is. Deze producten mogen door de vergunninghouder pas uitgeleverd / toegepast worden indien de dierhouder in het bezit is van een door een dierenarts ondertekend recept (met natte handtekening, geen kopie of fax).

Wel vakhandel, maar nog geen klant van VeeService IDAC?

Ter bescherming van onze handelaren vragen wij een recente inschrijving van de Kamer van Koophandel in de agrarische sector. Na ontvangst van deze inschrijving ontvangt u een recente prijslijst. Voor de inkoop en verkoop van diergeneesmiddelen dient de vakhandel altijd in het bezit te zijn van een A of AR vergunning. Bel voor meer informatie 0416-379955.

Dropshipping / internet verkoop

Met een ruime ervaring heeft VeeService IDAC zich gespecialiseerd als Dropshipping partner voor de agrarische sector. Met deze manier van werken kunt u al onze producten verkopen, zonder deze fysiek op voorraad te hebben. U draagt zorg voor de verkoop, wij dragen zorg voor de snelle en correcte levering, met uw bedrijf als afzender. Compleet met uw eigen pakbon of factuur. Neem contact op

Bestellen bij VeeService IDAC

Om een bestelling sneller en met minder kans op vergissingen te kunnen uitvoeren, adviseren wij om op een van de volgende manieren te bestellen:

1. Via de business tot business site, www.veeserviceidac.nl . Indien u in het bezit bent van een inschrijving kamer van koophandel kunt u een inlogcode aanvragen bij VeeService IDAC. Indien uw aanvraag wordt gehonoreerd ontvangt u een inlogcode en wachtwoord zodat u kunt inloggen op een afgeschermd gedeelte. Hierin vindt u uw bestelhistorie, facturen, favorieten, acties en prijslijsten en kunt u uiteraard op een eenvoudige wijze uw bestelling plaatsen. Tevens op deze site alle relevante product informatie en fotots. Bij bestellen op deze manier ontvangt u 1% orderkorting bij afname van minimaal 300 euro goederenwaarde. 

2. Per e-mail info@VeeServiceidac.nl

24 uur per dag bereikbaar. Vermeld bij de bestelling altijd uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer.

2. Per telefoon

Iedere werkdag van 8.30-12.30 uur en van 13.00-17.00 uur. Indien er vragen zijn over bepaalde producten is een telefonische bestelling het eenvoudigst. Wij kunnen geen bestellingen met alleen artikelnummers noteren, indien dan de controle op juistheid ontbreekt. Ons telefoonnummer: 0416-379955.

3. Per fax, 24 uur per dag bereikbaar, ook in dit geval is het van belang om uw volledige bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer te vermelden. Bestellingen kunnen worden gefaxt naar faxnummer: 0416-377853.

Speciale bestelling

Met een assortiment van bijna 8000 producten op voorraad is het nog altijd mogelijk dat u een product wenst dat niet onder ons standaard assortiment valt (bijv. afwijkende kleur, maat, specialisme etc.) Uiteraard gaan wij ons best doen om ook dat speciale product voor u te bestellen. Bij een een speciale bestelling ontvangt u een proforma factuur, zodra deze geheel is voldaan zullen wij tot bestellen en uitlevering overgaan.

Naleveringen, backorders


Ondanks de enorme voorraad kan het voorkomen dat het product dat u wenst niet voorradig is. Dit kan bijv. gebeuren door registratie- of productie problemen van de leverancier, lange levertijden uit het buitenland, enz. In eerste instantie zullen wij een alternatief (gelijktijdig) met uw bestelling verzenden. Indien dit niet mogelijk is en de levering een langere tijd op zich laat wachten sturen wij deze samen af met uw eerst volgende bestelling. Indien u dit niet wenst, dient u dit gelijktijdig met uw bestelling te melden

Ontvangst van uw bestelling

Bestellingen voor 12.30 uur opgegeven, worden in de regel binnen 48 uur uitgeleverd (m.u.v. weekenden, zon- en feestdagen). Alvorens voor ontvangst wordt getekend, dient het aantal colli (dozen) te worden gecontroleerd op beschadiging en juiste aantal, zoals is vermeld op de vrachtbrief. Indien er iets niet in orde is, dient de chauffeur dit op de vrachtbrief te vermelden.

VeeService IDAC heeft geen invloed op de aflevertijden. De vervoerder levert in de regel van 9.00 tot 17.30 uur. Zorg ervoor dat er iemand thuis is, de vervoerder mag immers niets achter laten, zonder dat daarvoor getekend is. Eventueel kan er een machtiging worden getekend, waarbij de chauffeur kan ondertekenen voor ontvangst en de bestelling mag achterlaten op de (vooraf) afgesproken plaats.

Indien een bestelling niet compleet is, wordt het resterende deel de volgende werkdag alsnog afgeleverd. Indien na drie dagen de bestelling nog niet compleet is ontvangen, kunt u contact met ons opnemen. Iedere zending dient direct aan de hand van de pakbon te worden gecontroleerd. Het is voor ons niet mogelijk om klachten na langere tijd te controleren, na 3 werkdagen worden geen claims meer geaccepteerd.

Afhalen van bestellingen

Bestellingen kunnen ook worden afgehaald, dit bespaart verzendkosten. Geef een bestelling een dag van tevoren telefonisch of schriftelijk door. Dit voorkomt onnodig wachten. U kunt uw bestelling afhalen tijdens werkdagen van 8.30 -12.30 uur en 13.30-16.30 uur.

Verkeerde goederen ontvangen?

Ondanks alle goede zorg kan er een vergissing worden gemaakt bij het noteren van de bestelling of het verzenden hiervan. In dat geval zullen de goederen kosteloos worden omgeruild of worden opgehaald. Hiervoor wordt een schriftelijke opdracht aan de vervoerder gegeven, er kunnen geen goederen direct aan de vervoerder worden meegegeven.

Goederen anders dan verwacht?

Deze situaties komen voor en VeeService IDAC is bereid deze goederen terug te nemen, mits ongebruikt en in de originele verpakking. In deze gevallen is een correcte bestelling geleverd en zijn de kosten van retour zenden voor uw rekening. Retourneren van goederen, kan uitsluitend na toestemming van VeeService IDAC. Goederen die teruggezonden worden zonder overleg worden geweigerd. Voeg bij de retourzending altijd de pakbon en/of factuur en vermeld hierop de reden van retourneren.

Geld terug

Goederen die franco (na toestemming) retour gezonden worden, om welke reden dan ook, worden gecrediteerd min een percentage en eventuele gemaakte kosten (verzendkosten). Diergeneesmiddelen, bestrijdingsmiddelen, goederen welke zijn verlopen of bijna verlopen, goederen welk beschadigd zijn en goederen welke niet in de originele verpakking zit worden niet gecrediteerd.

-Retour binnen 14 dagen na levering: factuur prijs

-Retour 30 dagen na levering : factuur prijs -/- 10%

-Retour 60 dagen na levering: factuur prijs -/- 30%

- Retour 90 dagen na levering : worden niet gecrediteerd

Prijzen

Alle in deze publicatie vermelde prijzen zijn onder voorbehoud van tussentijdse prijs- en koerswijzigingen exclusief BTW. Prijsaanpassingen worden, zonder overleg, direct doorbelast. Actuele verkoop prijzen incl. btw staan vermeld op de pakbon.

Technische dienst VeeService IDAC

VeeService IDAC beschikt over een deskundige technische dienst. Hier kunt u terecht voor het onderhoud en repareren van schrikdraad apparaten, waaronder de merken Rutland, Phoenix, Hotline en de scheermachines van het merk Oster, Stewart, Econom, Hauptner, Liscop en Andis.

Onze technische dienst beschikt over een ruim assortiment onderdelen, zelfs van machines welke al jaren niet meer op de markt zijn. Indien er reparaties binnen de garantietermijn vallen, dient altijd een kopie van de aankoopbon worden meegestuurd. Na reparatie kan de claim van garantie niet meer worden toegekend.

Reparaties of slijpwerk dienen franco aan VeeService IDAC te worden verstuurd. Vermeld altijd duidelijk naam, adres, telefoonnummer en een klachtenomschrijving. Na reparatie worden de goederen terug gezonden voor de verzendkosten van E12.50, m.u.v. garantie. Reparaties dienen schoon aangeleverd te worden. Bij het aanbieden van een reparatie gelijk melden of het een garantie claim betreft.

Prijsopgave voor reparatie worden vanaf E100,00 gegeven.

Ongeprepareerde reparaties worden gedemonteerd retour gezonden, hiervoor wordt E25,00 (arbeidsloon) en E12.50 verzendkosten in rekening gebracht.

Prijzen technische dienst

-Slijpwerk stel messen, Hoefmessen, tondeuzekopjes E 5.37

Schoonmaakkosten vervuilde messen of kopjes  E 2.50

- Onderhoudsbeurt /Reparatie tarief

        Tarief 1  15 minuten      E 12.40

        Tarief 2  30 minuten      E 24.79

        Tarief 3   45 minuten     E 37.19

        Tarief 4  60 minuten      E 49.59            

- Onderzoekskosten, indien de reparatie niet gerepareerd hoeft te worden, worden deze ALTIJD in rekening gebracht.

Gedemonteerd retour E 24.79

- Gemonteerd retour     E 45.45

- Genoemde prijzen excl. BTW en excl. eventuele verzendkosten


Betaling

Betalingstermijn: 14 dagen na factuurdatum zonder aftrek van kosten en/of betalingskorting.

Betalingen kunnen ook plaatsvinden via automatisch incasso. Vraag hiervoor een machtigingskaart aan. Bij automatisch incasso machtiging verlenen wij een korting van 1%.

Algemeen

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend. Door het steeds wijzigen van de diergenees- en bestrijdingsmiddelenwet kan het zijn dat registraties vervallen of veranderen. Dit kan betrekking hebben op indicatie, dosering en doeldieren.

Privacy statement mei 2018